star Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Pagini: [1]   In jos
Autor Subiect: Relatia societate – personalitate, dezvoltarea personalitatii prin educatie  (Citit de 2452 ori)
Mariana Dudasu
Vizitator


Adresa de email
« : Mai 29, 2012, 10:00:43 »

Cum nu exista societate fara comunicare, asa nu exista nici personalitate, individ fara interactiune cu mediul social. Intre personalitate si societate putem stabili o relatie sistemica, in care personalitatea integrate in diverse subsisteme (structuri de activitati sociale care realizeaza functii ale sistemului social, activitati economice, politice, de familie, culturale, etc.), este in raport cu societatea, considerat sistem global, element in sistem, agentul actiunii sociale.

      In cadrul acestei relatii, societatea formeaza, modeleaza individual si personalitatea acestuia conform sistemului de norme si valori acceptate intr-unmoment istoric dat, iar personalitatea prin activitatea sa creatoare, optimizeaza societatea, perfectioneaza mecanismele sistemului social, oar cand se impune, proiecteaza, creeaza noi structuri sociale, adecvate sensului devenirii istorice.

      Societatea participa la modelarea personalitatii, a comportamentului social, iar cand individual este active, acest lucru se repercuteaza asupra sa si totodata societatea asupra personalitatii individului in stare pasiva a acesuia.Suficient fiind doar prezenta in acel mediu si apoi actiunea individului asupra mediului.

       TEORIA LUI  BRONFENBRENNER : Nascut in anul 1917, atribuie mediului inconjurator un rol primordial, considerate in contexte diferite, natura umana, la care s-a gandit mai intai ca la un nume singular, unic, a aparut multiplicatia si pluralista, aceasta pentru ca mediile inconjuratoare diferite produc diferente sensibil nu numai intre societati, dar si in interiorul fiecaruia dintre aceste societati, dar si in ineriorul fiecarei dintre aceste societati.

       Bronfenbrenner a admis si ca mediile inconjuratoare in care traieste individual sunt asa de variate si de diversitate incat a intelege impactul pe care ele il pot avea asupra existentei individului, nu este o sarcina la indemana oricui.

       De asemenea, pentru a simplifica si sistematiza aceasta munca de intelegere, el a  conceput teoria “ ecologiei dezvoltarii umane ca fiind, studiul stiintific al adaptarii reciproce si progresiste intr-o fiinta umana activa , in curs de dezvoltare si proprietatile in schimbare ale mediilor imediate in care acesta traieste, tinand cont ca acest proces este afectat de relatiile dintre ei si de contextele mai generale din care medii fac parte “.

       Raporturile  stabilite de Bronfenbrenner intre elementele deficientei sale, presupune : unitatea de baza a modelului de analiza este microsistemul adica, un model de activitati, de roluri si de raporturi interperonale experimentate de un subiect in cursul evolutiei sale, intr-un mediu dat cu caracteristici fizice si materiale determinate.
Memorat
Pagini: [1]   In sus
 
Schimbă forumul:  

cron