star Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Pagini: [1]   In jos
Autor Subiect: Tineretul de azi, viitorul de maine  (Citit de 2267 ori)
Mariana Dudasu
Vizitator


Adresa de email
« : Iunie 14, 2012, 07:09:00 »

Generaţia actuală de copii și tineri este în mare măsură expusă la probleme, nevoi şi provocări noi, în creştere comparativ cu generaţiile anterioare.

Cele două categorii sunt din ce în ce mai vulnerabile, deschise pentru acceptarea unor preocupări distructive: preferarea activităților din lumea virtuală, în detrimentul mișcării fizice, consumul de droguri, alcool, tutun, lipsa cumpătarii în alimentație, etc.
Copii și tinerii au înlocuit în mare parte comunicarea personală,  cu lumea deschisă de internet și TV, nu petrec suficient timp cu părinții, au tendințe agresive, adoptă foarte ușor (non)valorile și modele promovate de mass-media, nu mai consideră necesară realizarea profesională și materială prin învățare și muncă, sunt dominați de dorințe materiale și legate de distracție, sunt superficiali.
La nivelul invatamantului gimnazial si liceal sunt probleme de finantare ceea ce face ca marea majoritate a tinerilor foarte buni sa nu-si aleaga o cariera de profesor datorita atat remuneratiei cat si modului in care sunt priviti profesorii in societate. La nivelul invatamantului superior sunt probleme in principal in cadrul universitatilor de stat din cauza modalitatii de finantare. Datorita faptului ca universitatile de stat primesc bani functie de numarul elevilor,iar profesorii isi primesc de acolo salariile, ei sunt obligati sa treaca studenti foarte slabi ca sa-si primeasca salariile. Schimbarea modului de finantare a universitatilor de stat si orientarea acestora catre calitatea si nu cantitatea de absolventi ar putea fi o solutie pentru imbunatatirea sistemului actual.
Nu exista nici un conflict conceptual. Educatia non-formala este complementara celei formale.  Scopul sistemului educational este sa dezvolte competente in tineri, acest lucru putandu-se intampla printr-o intrepatrundere a educatiei formale cu cea non-formala.Multi dintre profesorii din Romania introduc la orele lor metode de educatie non-formala. Ei sunt cei mai deschisi care si-au dat seama ca vremurile s-au schimbat si tinerii au nevoie de o alta abordare pentru a-si insusi anumite cunostinte si competente.  Exista insa din pacate si profesori reticenti la schimbare care nu implementeaza astfel de solutii.
Memorat
Pagini: [1]   In sus
 
Schimbă forumul:  

cron