star Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Pagini: [1]   In jos
Autor Subiect: EDUCAŢIA VIITORULUI  (Citit de 1972 ori)
Mariana Dudasu
Vizitator


Adresa de email
« : Iulie 26, 2012, 05:27:05 »

Trăim într-o societate dinamică, ce se află într-o continuă transformare, adaptare,
mişcare. Schimbările majore din stilul nostru de viaţă şi din obiceiurile noastre, induse de
diferite influenţe culturale, sociale, economice şi tehnice se reflectă şi în instruireaeducaţia
noastră. Mobilitatea crescândă a populaţiei, a tehnicii şi a tehnologiei, a
simbolurilor şi informaţiei schimbă şi modifică sensul educaţiei. Ca urmare, astăzi omul îşi
construieşte educaţia personală cu totul altfel decât mai demult. Pentru majoritatea
indivizilor, educaţia este un mod „natural” şi general acceptat de a-şi construi identitatea,
personalitatea – „Sunt ceea ce învăţ şi cum învăţ”
Instruirea în societatea cunoaşterii este un proiect al „Intel-Education” care are rolul
de a adapta învăţarea la cerinţele societăţii, de a pune în centrul educaţiei nevoile
individului şi de a forma specialistul care se cere pe piaţă. Pornind de la competenţele
noului secol, programul celor de la Intel, le dezvoltă în cadrul unui sistem unic de
abordare, predare şi implementare a învăţării.
Educaţia în societatea cunoaşterii înseamnă dezvoltarea competenţelor secolului XXI.
Acestea înseamnă:
• Responsabilitate şi capacitate de adaptare - Exersarea responsabilităţii
personale şi a capacităţii de adaptare la locul de muncă şi în comunitate; stabilirea
unor obiective şi atingerea lor pentru sine şi pentru ceilalţi;
• Competenţe de comunicare - Înţelegerea importanţei comunicării şi realizarea
unei comunicări eficiente verbale, scrise şi multimedia, într-o varietate de forme şi
contexte;
• Creativitate şi curiozitate intelectuală - Dezvoltarea, implementarea şi
comunicarea ideilor noi, deschidere şi receptivitate la nou;
• Gândire critică şi sistemică - Înţelegerea conexiunilor dintre sisteme exersarea
legăturilor şi realizarea unor alegeri complexe;
• Informaţii şi abilităţi media – Accesarea, analizarea şi administrarea continuă a
informaţiilor prin integrarea media în educare, în diverse forme şi medii;
• Capacităţi de colaborare şi interpersonale - Demonstrarea capacităţilor de lucru
în echipa de execuţie şi de conducere; adaptarea la diverse roluri şi responsabilităţi;
colaborarea productivă cu toţi membrii echipei; conduită empatică; respectarea altor
puncte de vedere;
• Identificarea, formularea şi soluţionarea problemelor - capacitatea de a depista,
formula, analiza şi rezolva problemele;
• Auto-formare - Monitorizarea continuă a propriilor nevoi de învăţare; localizarea
resurselor corespunzătoare; transferul cunoştinţelor dintr-un domeniu în altul;
• Responsabilitate socială - Acţionarea în mod responsabil, ţinând cont de
interesele comunităţii; demonstrarea unui comportament etic la locul de muncă şi în
comunitate.
Instruirea în societatea cunoaşterii înseamnă:
• Utilizarea tehnologiei în instruire pentru a implementa competenţele secolului XXI;
• Identificarea modalităţilor în care elevii şi profesorii pot folosi tehnologia pentru
documentare, comunicare, colaborare în cadrul procesului de învăţare;
• Oferirea de posibilităţi de învăţare prin participarea activă, la instruire;
• Facilitarea unor strategii de management educaţional în care învăţarea este
centrată pe elev şi încurajează gândirea de nivel superior şi auto-controlul
participanţilor;
Memorat
Pagini: [1]   In sus
 
Schimbă forumul:  

cron