star Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Pagini: 1 [2] 3 4 5   In jos
Autor Subiect: Povesti de succes  (Citit de 36836 ori)
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #15 : August 30, 2013, 11:10:28 »

Andreea Esca – Director revista The One

Andrea Esca s-a nascut la data de 29 august 1972 in Bucuresti, Romania. Este prezentatoarea principalului grupaj de stiri al PRO TV-ului ( din anul 1995) si imaginea acestui post de televiziune.  De asemenea, Esca este, din anul 2006, directorul revistei The One una dintre publicatiile glossy de elita de la noi.

A absolvit Scoala Superioara de Jurnalism, a urmat cursuri de pregatire profesionala la Centrul pentru Jurnalism Independent, Praga, CNN Atlanta, SUA si Atena, Grecia (1994)

Debutul sau a avut loc in anul 1992 cand, la sfatul unui prieten, s-a prezentat la interviul pentru postul de prezentator de stiri al postului SOTI. Chiar daca nu avea experienta in domeniu Andreea s-a descurcat foarte bine la interviu si din urmatoarea zi a fost desemnata sa prezinte stirile pentru aceasta televiziune.
Din acel moment a inceput pregatirea profesionala propiu-zisa a Andreei Esca in domeniul jurnalisticii, a urmat multa munca si cercetare de teren si chiar un stagiu la CNN.
La terminarea stagiului, Andreea s-a intors in Romania. A declarat ca ar fi putut sa ramana sa lucreze pentru CNN, ofertele nu au lipsit, dar ca nu a acceptat pentru ca nu putea sta departe de tara si de familie.

Dupa intoarcerea in Romania Andreea Esca a acceptat oferta Protv-ului de editor-prezentator stiri.
Cariera Andreei Esca si realizarile sale sunt impresionante, a fost numita de doua ori "Femeia anului", a castigat de trei ori premiul pentru cel mai bun prezentator din Romania si a fost declarata cel mai bun om de televiziune.

De-a lungul carierei s-a implicat in numeroase campanii de binefacere, este membra a fundatiei "Renasterea".

Face parte din echipa de reporteri "CNN World Report", astfel, activitatea sa de prezentator tv nu s-a oprit doar pe teritoriul Romaniei, Andreea a facut transmisiuni in direct din Paris, Madrid, Helsinki, Sua si Varsovia.
Andreea Esca este si femeie de afaceri, avand o are o linie de imbracaminte pentru copii numita "Z" ce se poate gasi in Iulius Mall din Timisoara.

Putem spune despre Andreea Esca-Eram ca este o femeie remarcabila din toate punctele de vedere, este mama si sotie iubitoare, cea mai longeviva si apreciata prezentatoare de stiri din Romania si femeie de afaceri de succes.

Putini stiu ca in anul 1997, o mai veche pasiune a Andreei, anume pictura, s-a concretizat intr-o expozitie in cadrul galeriilor de arta de Teatrul National Bucuresti. De asemenea, Andreea Esca este autoarea cartii "Buna seara Romania, buna seara Bucuresti".

De-a lungul carierei a dobandit o serie de premii precum:
- Decoratia -Femeia anului 2002, 2003
- Premiul pentru cel mai bun prezentator de stiri (2001, 2002, 2003)
- Premiul CNA - 2002
- Cel mai iubit om de televiziune - 2003.
Memorat
Catinca
Newbie
*

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 19


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #16 : August 30, 2013, 11:12:44 »

Cred ca sunteti de acord ca, in ultimele cazuri cel putin, reusitele sunt in mai multe domenii nu numai in cele in care au reusit individual.
Memorat
Alecs
Newbie
*

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 17


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #17 : August 30, 2013, 11:23:11 »

Bravo! De apreciat!
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #18 : Septembrie 12, 2013, 01:46:33 »

Alina Pantazi-Sturdza  - Presedinte Capra Nera

Alina Pantazi-Sturdza (foto) este proprietara singurei companii din lume ce deține firul de argint.

Alina Sturdza a înființat, alături de prințul Dimitrie Sturdza, o companie de vânzări directe, Capra Nera, prin care comercializează sute de produse pentru aproape toate categoriile de la accesorii și sănătate până la textile și produse cosmetice. Capra Nera deține cea mai mare rezervă de fir de argint din lume, dar și monopol. În 2010, Capra Nera deținea 200 de tone de fir de argint, cu o notă de plată de 2 milioane de euro. Firul de argint a fost cumpărat de Alina Sturdza, acționar majoritar, de la compania producătoare Hermann Buhler din Germania. Compania germană este singura din lume care mai produce firul de argint.

Compania comercializează peste peste 357 de produse, sub trei branduri distincte: Capra Nera, marca de textile, Alive, marca de produse terapeutice şi Deesse-marca de cosmetice a DEESE AG. Producţia se realizează în proporţie de 80% de către DEESSE AG în Elveţia, iar restul în unităţi ale partenerilor din Franţa, Germania, Austria şi Israel.

Compania Alinei Sturdza produce textile care sunt comercializate în  România, iar din 2012 a început să vândă şi peste graniţă. Lunar se vând între 3.000 şi 4.000 de perechi de şosete şi 1.000-2.000 de chiloţi de damă pe lună. Preţul unei perechi de şosete este de 8 euro, iar pentru o pereche de chiloţi se percep între 15 euro şi 16 euro.

Alina Sturdza, prin Capra Nera, a realizat o colaborare cu Romaniţa Iovan - Little Black Dress - Romanitza 20 de ani. Rochia neagră, elegantă are un preţ de vânzare de 200 de euro.

Fondatorii companiei pun foarte mare preţ pe calitate, seriozitate şi rigurozitate. Acestea sunt valorile fundamentale de brand pe care le transpun şi în comunicare, prin toate canalele pe care le folosesc. Pe de altă parte, în relaţia cu consumatorul pun accent pe persuasivitate, încredere şi perseverenţă, caracteristici de bază pe care mizeaza Consilierii Capra Nera. Acestia conving oamenii prin calitatea premium a produselor şi perserenta pe care o depun.

Vânzarea produselor se face prin party selling, un concept renumit în S.U.A., ce presupune organizarea unor şuete de frumuseţe, unde Consilierii companiei au ocazia să prezinte produsele în detaliu, într-un mediu informal. Pe de altă parte, dacă exista lansări de produse, cei mai pregătiţi oameni din companie merg în cele mai importante oraşe, pentru a le introduce pe piaţa internă. Ce este special în reţeaua Capra Nera, este faptul că, în fiecare lună, compania organizează acţiuni în ţară, unde consumatorii pot veni să cunoască şi să testeze gratuit produsele comercializate. Unul dintre cele mai importante evenimente este reprezentat de Meeting-ul Naţional, care are loc de obicei în fiecare an, în locaţii selecte, unde fondatorii companiei petrec câteva zile alături de Consilieri, timp în care învăţa lucruri interesante împreună, precum know-how de business.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #19 : Septembrie 16, 2013, 06:27:48 »

Madalina Suceveanu – Director tehnic Orange


Mădălina Suceveanu ocupa, din anul 2011, funcţia de director tehnic la Orange România. Aceasta este prima si singura femeie din cadrul grupului France Telecom - Orange care ocupa o functie de top management in departamentul de tehnologie.

In anul 1997, Mădălina Suceveanu se alătura companiei MobilRom (brandul Dialog) ca expert planificare reţea. Cariera sa a avut o ascensiune profesională constantă, de la technology group manager în 2000, la network director în 2008, iar, in prezent, director tehnic. Din aceasta pozitie, dna Suceveanu are in subordine mai mult de 400 de oameni si este responsabila de proiecte importante, precum introducerea noilor tehnologii in reteaua Orange sau introducerea si dezvoltarea primelor servicii de date fixe in Orange, dar si formarea de tineri ingineri. Echipele sale au devenit in timp o adevarata pepiniera de specialisti si manageri, atat pentru echipa tehnica din Romania, cat si pentru echipele din alte filiale ale grupului.

De asemenea, reteaua WiMax si prima retea EDGE in Romania si in Europa sunt proiecte de referinta pentru Madalina. Impreuna cu echipa sa, a contribuit la mentinerea retelei Orange in pozitia de cea mai extinsa retea de voce din Romania. Totodata, colaboreaza intens cu France Telecom - Orange in dezvoltarea unor centre locale de expertiza si solutii tehnice pentru intregul grup.

Desi era pasionata de domeniul farmaceutic, in anul 1989, la recomandarea tatalui sau, Madalina Suceveanu se inscria la Facultatea de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Un alt motiv ce a stat la baza aceastei alegeri a fost acela ca pregatirea pe care o avea i-a permis sa se indrepte catre facultatea care era cea mai aproape de zona de varf a tehnologiei”.

De altfel, marturiseste ca facultatea pe care a absolvit-o a fost esentiala pentru cariera ei, atat datorita lucrurilor pe care le-a invatat, cat si datorita „capacitatii de munca, disciplinei si perseverentei pe care trebuie sa ti le dezvolti pentru a reusi sa termini Facultatea de Electronica din Bucuresti”.
Inainte de a se alatura Orange in 1997, a lucrat timp de trei ani pentru Centrul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii din Bucuresti (CNSCC).
Si chiar daca acum este unul dintre cei mai importanti manageri din telecomul romanesc spune ca atunci cand s-a angajat la Orange nu a visat la o anumita pozitie. Insa mereu isi dorise sa fie foarte aproape atat de inovatiile din domeniul tehnologiei, cat si de zona de business.

Printre provocarile cu care se confrunta se numara cum sa interactioneze eficient cu echipa care este distribuita in toata tara si sa se asigure ca oamenii cu care lucreaza sunt bine pregatiti tehnic, dar in acelasi timp stiu sa fie o echipa. Si mai ales cum sa pastreze un echilibru intre munca si viata de familie.

Se ghideaza dupa cateva valori si principii „simple si clare” : etica in business, verticalitate, respectul de sine, respectarea partenerilor de business si a competitorilor. Adauga ca felul in care ii tratezi pe cei din jurul tau trebuie sa fie la fel cum iti place sa fii tratat.

Crede ca succesul in cariera i-a fost adus de capacitatea de munca si dorinta de autodepasire.
„Nu in ultimul rand, familia m-a ajutat foarte mult. Fac parte dintre aceia care cred cu tarie ca succesul pe care il ai in business este strans legat de viata de familie, de sustinerea si de intelegerea celor cu care iti petreci timpul, dincolo de functia pe care o detii sau de statutul material”.
Daca ar fi sa le ofere cateva sfaturi tinerilor care sunt in ultimii ani de liceu ori primii de facultate, le-ar spune ca atat in viata personala, cat si in cariera este foarte important sa faca ce le place.
„Astfel capeti energie si putere de munca, ingrediente care te pot conduce catre rezultate exceptionale".
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #20 : Septembrie 16, 2013, 06:28:52 »

Alexandra Gatej – Fost presedinte Unilever South Central Europe, actual Presedinte in Consiliul de administratie al companiei de stat CFR  Calatori

Locul nasterii: Sibiu
Studii: Facultatea de Cibernetica (ASE Bucuresti) si Wharton University.

Experienta profesionala a Alexandrei Gatej este bogata, aceasta incepandu-si activitatea ca economist la Fabrica de Pielarie din Targu-Mures, devenind ulterior director de export la Fabrica de Pielarie din Sebes – Alba. In perioada 1993-1996, a lucrat la Radio Europa Libera.

In anul 1996, Gatej si-a inceput cariera la Unilever ca Research Manager si a lucrat pentru companie in Romania, Italia, Cehia si apoi din nou in Romania. Din 2001 a ocupat pozitia de  marketing manager al segmentului de ingrijire personala pentru Europa Centrala si de Est. In 2003, ea a preluat conducerea diviziei de produse pentru ingrijire personala si a locuintei pe regiunea Europei Centrale si de Sud. In 2005 a fost numita presedinte al UnileverSouth Central Europe, controland opt tari.

Unilever este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata bunurilor de larg consum, cu un portofoliu de produse care include detergentii Dero si Omo, balsamul de rufe Coccolino, produsele pentru curatenia locuintei Cif si Domestos, marcile de ingrijire personala Dove, Rexona, Axe, Clear and Sunsilk, margarinele Delma, Rama si Becel, condimentele Delikat, supele, cuburile, condimentele, maioneza si mustarul Knorr, maioneza si ketchupul Hellmann's, inghetatele Algida si Napoca si ceaiurile Lipton. Unilever South Central Europe este compania regionala care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo.

In 2008, dna. Gatej a fost numita in functia de presedinte al AmCham Romania – Camera de Comert Americana, o organizatie apolitica si non-profit, fondata in 1993 de investitorii americani in Romania.
In 2009 a devenit Business development director pentru Europa Centrala si de Est in cadrul grupului anglo-olandez.

In data de 10 iulie 2009, Alexandra Gatej este numita in functia de consilier prezidential in cadrul Departamentului - Mediului de Afaceri Intern si International al Administratiei Prezidentiale.

In prezent, ocupa functia de Preşedinte al consiliului de administraţie al CFR Călători.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #21 : Septembrie 23, 2013, 01:44:58 »

Ana Maria Harasim – Director executiv al Camerei de Comert Americane in Romania

Studii:
Kennedy School of Government, Harvard University
MPA 1999, Public Administration 1998 – 1999

Anca Harasim se afla la conducerea Camerei de Comert Americane in Romania de aprope 12 ani. Anca este totodata vice-presedinte al Clubului Harvard Romania-Moldova si membru fondator al Institutului Aspen Romania.
A lucrat indeaproape cu George Soros timp de mai multi ani la fundatia care ii poarta numele. Anca Harasim crede ca romanii ar trebui sa invete de la americani \"acea coeziune in diversitate, acel ceva, o valoare comuna la care toata lumea vibreaza. Trebuie sa recreem acest sentiment in Romania, desi el a existat la un moment dat. Fiecare roman trebuie sa aiba experienta ca parerea si actinea lui conteaza\", a spus Anca Harasim.

In perioada 2004-2010, dna Harasim a fost membru in Bordul Fundatiei United Way. United Way este un donator prin excelenta local, care sprijina organizatiile neguvernamentale sa ofere servicii de calitate catre cele mai vulnerabile si dezavantajate grupuri din comunitate. Fondurile United Way provin din sponsorizari de la companii, din donatii salariale ale angajatilor acelor companii si din alte contributii individuale. Finantarile se acorda anual.
Anca Harasim face parte si din Consiliul director al Societatii Academice din Romania.

Premii obtinute:
Winners of the Most Admired Business Women Awards Gala 2012
Most Ardent Business Community Advocate ANCA MARIA HARASIM - AMCHAM ROMANIA
 …for vision, strong leadership and creative strategy in promoting vital aspects for the development of the Romanian business environment
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #22 : Septembrie 23, 2013, 01:45:47 »

Mariuca Talpes – CEO Intuitext, Coproprietar Bitdefender

Studii: matematică.

Dupa cativa ani petrecuti la Institutul de tehnică de calcul, Măriuca Talpeş decide in anul 1990, impreuna cu sotul sau sa puna in aplicare o idee de business in domeniul IT. Asa a luat nastere brandul Softwin, creatorul Bitdefender, soluţia de business numărul 1 la nivel mondial în 2012 şi cel mai cunoscut brand tehnologic românesc din lume.
Sediul acestei afaceri avea sa fie initial chiar apartamentul celor doi soti.

In perioada de inceput a afacerii, clientii erau in mare parte de pe pietele Europei Occidentale. În 1995, pentru a se proteja de virusii ce veneau pe dischetele furnizate de clienti, sotii Talpes aveau sa creeze primul produs de securitate. In 1997 firma au scos pe piaţa românească primul produs antivirus - AntiVirus eXpert -, care în 2001 a devenit Bitdefender.

Prousele educationale realizate la inceput explicau adolescenţilor englezi ecuaţia de gradul 2 prin intermediul unui joc în care se aruncau roşii în profesori (în cadrul unui program educaţional, parte dintr-un proiect în colaborare cu BBC) şi Softwin a fost astfel ales din peste 200 de companii ca furnizor preferat, singurul din afara Marii Britanii.
În 1993 Softwin realiza, pentru clienţi de pe piaţa franceză şi americană, primele produse care ajută copiii şi profesorii să înveţe şi să exerseze. In 2001 lansa produsele de educaţie Intuitext pe piaţa românească a softului educaţional  cu jocuri care să ajute la predarea ştiinţelor la liceu, apoi şi-a îndreptat atenţia către gimnaziu şi  şcoala  primară, atrăgându-i tot în jocuri  prin care să înveţe noţiunea de fracţie, de exemplu. „Am adus copii aici, i-am lăsat singurei şi în 30 de minute aproape toate problemele erau terminate, iar ei mai cereau”. Proiectul care explică  geometria plană într-o poveste pe o plajă din Alexandria, cu Euclid şi câţiva învăţăcei, a primit un premiu mondial. 

Măriuca Talpeş  este  iniţiatoarea unor comunităţi online devenite esenţiale pentru şcoala, copiii şi părinţii din România. Comunităţile didactic.ro, olimpiade.ro şi suntpărinte.ro adună în jur de 1.500.000 de useri unici pe lună. Didactic este de zece ani o cancelarie virtuală, un site prin care profesorii pot comunica între ei şi propun materiale gratuite pentru a se ajuta unii pe ceilalţi. „Suntem încântaţi, pentru că nivelul profesorilor a crescut astfel şi s-a uniformizat“, spune Talpeş. „Mă bucur să aud că didactic.ro  a devenit o necesitate: 60 % dintre profesorii din ţară intră pe acest site. Într-o seară am schimbat un server şi ne-au întrebat disperaţi ce se întâmplă”. Olimpiade.ro este singurul site care adună  materiale pentru toate concursurile şcolare de zece ani încoace, iar suntpărinte.ro îşi propune să educe părinţii, pentru a ajuta în educaţia copiilor. Intuitext face chiar interviuri cu părinţii „de succes”, care au copii olimpici. Scopul este însă de a îndrepta copiii de orice nivel către activităţi în completarea a ceea ce învaţă la şcoală, şi nu neapărat de a-i transforma pe toţi în olimpici.
Cel mai recent succes al Intuitex este formarea învăţătorilor clasei pregătitoare, printr-un curs ce îmbină  învăţarea faţă în faţă şi la distanţă, pe o platformă de cursuri online (de care s-a ocupat Intuitext). „Profesorii au spus că pentru prima oară le place ce fac şi vor avea libertatea de lucra cum vor. O doamnă ne spunea că se grăbeşte să termine cursul, pentru că se făcea frig, iar ea avea internet doar pe deal, unde se ducea cu laptopul”, explică Talpeş. Clasa pregătitoare aduce o noutate în ţara noastră - predarea integrată, în cadrul căreia o temă generală (grădina, de exemplu) este pretext pentru a preda lecţii de matematică, ştiinţele naturii etc.
Portofoliul Intuitex reuneşte peste 25 de produse pe piaţa de educaţie din România pentru copii între şapte şi 18 ani. "În 2002 cream primele comunităţi online pentru profesori şi elevi: Didactic.ro şi Olimpiade.ro, care împreună cu SuntPărinte.ro, ViitoriOlimpici.ro şi AdmitereLiceu.ro, lansate în ultimii ani, constituie cel mai mare grup de comunităţi online din România care oferă resurse şi instrumente pentru educaţie”, punctează Măriuca Talpeş. Aceste comunităţi atrag lunar peste un milion de utilizatori - dascăli, părinţi şi elevi. Măriuca Talpeş conduce Intuitext, firmă focalizată pe educaţie şi este co-acţionar la Softwin şi Bitdefender.

Măriuca Talpeş considera ca femeile sunt perseverente în ceea ce fac, muncitoare şi ataşate de produsele pe care le construiesc şi de echipele cu care lucrează; te poţi baza pe ele când se angajează la ceva. De aceea, în schimb, femeile domină zona de middle-management în România (ceea ce demonstrează că în România nu există discriminare în business). Crede ca femeilor nu li se potriveşte un mediu de business agresiv, cinic, egoist - masculin - ci mai degrabă unul corect, bazat pe succesul soluţiei în faţa clienţilor finali şi, de multe ori, un business cu orientare socială.
Femeile întreprinzător le sunt mai potrivite afacerile mai mici (zona IMM-urilor) în domenii apropiate de sănătate, educaţie, artă, modă, înfrumuseţare, micul comerţ etc. Femeile, în general, nu sunt potrivite, după părerea mea, pentru domeniile bazate pe speculaţie.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #23 : Septembrie 24, 2013, 06:47:17 »

Irina Cajal  - Subsecretar de Stat, Ministerul Culturii si Patrimoniului National

Una dintre cele mai complexe personalitati ale comunitatii evreiesti din Romania este o femeie. Irina Sanda Marin-Cajal este Subsecretar de Stat, Ministerul Culturii si Patrimoniului National, fost consilier al Ministerului Afacerilor Externe si al Ministerului Culturii, director de imagine al Federatiei Comunitatilor Evreiesti din Romania si a desfasurat de mult timp activitati de lobby pentru Romania in America, incercind sa mentina relatii bune intre romani si celelalte etnii, mai ales cu cea evreiasca.

Personalitate complexa, asemenea tatalui sau, Nicolae Cajal, profesor, virusolog, membru al Academiei Romane, Irina Cajal este un exponent important si activ al societatii civile din Romania, desfasurind activitati de anvergura la Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Culturii, precum si in cadrul a numeroase asociatii evreiesti sau de arta si cultura. Este membra fondatoare a Fundatiei Nicolae Cajal, a Asociatiei Internationale a Criticilor de arta, a Fundatiei Culturale Libra, a Asociatiei Jewish-Heritage initiat de B’nei B’rith International din Washington, a Asociatiei de Stiinte Etnografice din Romania s.a. Si, in plus, este una dintre cele o suta de femei de succes din Romania, potrivit revistei "Capital".

Irina Cajal are o relatie speciala cu arta, fiind absolventa de arte plastice. In Boston, unde a locuit timp de 18 ani, a avut propria galerie, prin intermediul careia a facut faimosi multi artisti romani. Ea este experta in bunuri cu semnificatie etnografica - podoabe, bijuterii populare, arama, sticla, ceramica. De aici si pana la a fi una dintre reprezentantele de baza ale etniei din care face parte a fost numai un pas - pentru Irina Cajal oamenii si arta reprezinta totul, de aceea s-a pus in slujba lor: "Mi-am dorit sa fiu un sprijin pentru cei batrini si saraci, astfel ca ei sa poata trece mai usor prin acesta viata grea."
Irina Cajal provine dintr-o familie cu principii clasice, specifice etniei din care face parte. Gustul pentru cultura si arta a fost mostenit de cea care urma sa duca mai departe misiunea tatalui - sprijinirea comunitatii evreiesti din Romania, a medicinei, a artei si a artistilor tineri si talentati. Numita de Aristide Buhoiu "femeie de arta", Irina Cajal si-a adus aportul semnificativ in domeniul culturii, fiind un ambasador in acest sens in America si Israel. Printre cele mai importante activitati pe care le-a desfasurat in calitate de director de imagine al Federatiei Comunitatilor Evreiesti din Romania se numara organizarea de expozitii privind Holocaustul. Expozitii precum "Curajul de a-ti aduce aminte", "Viata in umbra mortii" sau "Prigoana si rezistenta spirituala in anii Holocaustului" au avut succesul constat, in sensul ca au atras un numar mare de tineri, care nu cunosc aceasta parte a istoriei si care acum pot afla adevarul in ceea ce priveste suferintele celor care au trait Holocaustul.
La fel de important, considera Irina Cajal, este ca traditiile, obiceiurile si cultura evreiasca sa continue prin internediul tinerilor care se implica in activitatile desfasurate de Federatia Comunitatilor Evreiesti. Desi nu se considera o persoana deosebit de religioasa, Irina Cajal a tinut toata viata citeva obiceiuri evreiesti, mostenite din familie, pe care le-a respectat cu strictete impreuna cu fiica sa, care acum este un renumit medic in America.

Irina Cajal, s-a ocupat de-a lungul vremii de proiecte ce vizeaza readucerea in atentia publicului a subiectului Holocaustului. Astfel, prin intermediul unei scrisori de misiune din partea Monei Musca, pe vremea cind aceasta era inca ministru al culturii, Irina Cajal a preluat responsabilitatea de a infiinta un Muzeu al Culturii si Civilizatiei Evreiesti din Romania.

Irina Cajal considera necesara prezentarea la televizor a cit mai multe filme si documentare despre evrei si despre Holocaust, astfel incit cit mai multa lume sa afle informatii despre acest subiect. "Rolul mass media este estential pentru aflarea adevarului", a spus Cajal.     
Un prim pas a fost facut odata cu introducerea ca material optional a manualului despre Holocaust, realizat de profesorul Florin Petrescu de la scoala Lauder, in boardul de conducere al caruia se afla si Irina Cajal, care spera ca acest manual sa devina obligatoriu. "
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #24 : Septembrie 24, 2013, 06:47:48 »

Alice Nastase – Director revista TANGO

Alice Nastase Buciuta (n. 13 iulie 1969, Ploiești) este jurnalista si scriitoare romanca. A absolvit Facultatea de Litere, Universitatea Bucuresti (1991) dar si Facultatea de Psihosociologie din cadrul Institutului National de Informatii din Bucuresti (1997).

Alice Nastase Buciuta este cea mai buna interpreta a propriei vieti profesionale, despre care relateaza urmatoarele:
“Fiecare mare entuziasm profesional al meu a sfarsit intr-o deznadejde. Fiecare proiect in care am investit timp, truda, bani, lacrimi, rugi si nemarginiri de sperante s-a preschimbat intr-o povara pe care o duc, de acum inainte, pentru totdeauna. Marile izbanzi ale carierei mele n-au fost glorioase decat pentru ceilalti. Pentru mine, raman insirate cateva linii amare trasate cu cerneala simpatica pe coala alba a CV-ului meu intesat de biruinti.

Am plecat de la National cand ne ajunsese nemultumirea la os si saracia la inima, dar in urma au ramas anii nostri de audiente fabuloase. Oamenii isi amintesc si acum ca Simona Catrina si eu venim de la National, desi au trecut zece ani de cand am plecat de acolo, iar, intre timp, ziarul s-a desfiintat. “Nimeni nu e de neinlocuit” era formula de capatai a celor care inventasera Nationalul si-l tineau strans de haturi, a celor care se impaunau spunand ca daca insusi Ion Cristoiu a plecat de la ziar, lepadandu-se de editorialul sau atat de citit, si, totusi, publicatia a mers cu succes mai departe, demisia niciunuia dintre noi nu se va resimti. Dar plecarea lui Cristoiu n-a lasat urme pentru ca, in urma sa, ne-am adunat trei tinere talentate si harnice, care, pe rand, timp de patru ani, am scris editoriale nesemnate. Mai mult noi, Simona Catrina, Alice Nastase, dar si Aura Alexa Ioan. Ni s-a promis ca anonimatul va dura o luna, doua, pana se va face trecerea catre numele noastre, catre stilul cel nou de abordare. Ni s-a garantat ca vom fi platite suplimentar pentru obligatia de-a fi destepte, lucide, analitice, sintetice, acide sau romantice, dupa cum cerea contextul fiecarei zile. Si sa tot fi fost vreo 1200 de zile…
Niciuna dintre promisiuni nu s-a indeplinit niciodata.

Am plecat de la Tabu cand m-am dovedit neascultatoare fata de cei care se instapanisera, hodoronc-tronc, peste munca si puterea mea de a duce publicatia mai departe. Am plecat cand nesupunerea mea m-a transformat intr-un paria si, peste noapte, m-am pomenit ca o femeie care nu detinea alta calitate decat aceea de a fi buna prietena cu patronul, dar care habar nu avea despre presa si nici macar nu stia sa utilizeze un computer – scrijelea cate ceva pe hartie, iar cate-un nenorocos din redactie consemna obidit si electronic ceea ce ea, oricat de emancipata se prezenta a fi,  nu stia sa faca la vremea respectiva- a fost declarata mai marele izbanzilor noastre. Inclusiv al meu, care facusem revista de la primul numar.

Nu consemnez dramele Tangoului meu, pentru ca ele sunt inca vii si imi ard inima. Stiu doar ca – desi am zis ca nu-mi pasa de despartiri, de scandaluri, de procese, de vanzari, de falimente, de pierderi, de regrupari, de redefiniri, de reinventari – de cate ori aud un tango mi se umplu ochii de lacrimi. Probabil ca-mi va lua ceva timp sa ma vindec si sa il consider, privind catre trecut, si catre prezent, si iar catre trecut, un job minunat. Si atat.

Cea dintai carte pe care am scos-o s-a vandut in multe zeci de mii de exemplare. Dar firma care o publicase, reprezentanta a unei edituri care exista si infloreste si azi, a intrat in insolventa si… asta a fost. Asta m-a determinat sa editez singura urmatoarele carti si sa constat ca lumea librarilor nu e atat de prietenoasa si iubitoare de cultura pe cat se prezinta, cu aplomb. Chiar daca le oferi carti care se vand ca painea calda. Ma judec si acum cu editura care insoteste librariile Carturesti, iar colosii de la Diverta – unde am stat in fruntea topurilor ani de zile cu volumele Editurii Cartile Tango, cu cartile mele, ale Aurorei Liiceanu, ale Simonei Catrina, ale Ninei Cassian -  ridica din umeri si spun ca patronul lor, catarat dintotdeauna in topurile megamiliardarilor, nu are ce sa faca daca firma care ne-a inhatat cartile nu are bani sa le si plateasca.

E prea greu sa mergi mai departe intr-o tara in care nu functioneaza nici onoarea, nici legea. Mi-e tot mai rusine sa fiu cetatean intr-o natie care nu-ti da nicio sansa sa fii exceptional si cinstit. In care se pune TVA pe drepturile de autor, desi, ca autor, nu te plateste nimeni decat pe drepturi de autor, iar asta se arata a fi pedeapsa pentru creativitate. Astimp, mafiotii iau imprumuturi nerambursabile, iar cei care nu sunt decat autorii unor smecherii sinistre se autodeclara ingineri financiari si sfarsesc prin a fi izbaviti de taxe.

Vreau sa fiu libera si sa privesc cu incredere, nu cu umilinta catre ziua de maine. Vreau sa pot sa fiu mandra de puterea mea de a strabate pamantul cu pasi curajosi si de a-i schimba in bine pe cei din jurul meu. Asa cum ma lupt in fiecare clipa pentru a-mi apara dragostea de pe urma, marea mea dragoste, merit sa imi dau dreptul la un ultim si maret proiect profesional din care sa nu mai fiu nevoita vreodata sa fug. Sunt pasare cu aripi, dar n-am zburat niciodata. Poate pentru ca aripile mele sunt neputincioase si bezmetice. Sau poate pentru ca e prea jos tavanul tarii asteia in care, de fapt, nu noi ne-am dat intalnire, doar ne-am descurcat, cumva, pana acum. Pana acum.”
Memorat
Dienuta
Newbie
*

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 5


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #25 : Septembrie 24, 2013, 08:15:12 »

http://www.realitatea.net/oprah-discriminata-ce-spune-vanzatoarea-acuzata-de-rasism_1247639.html

Uite ca se poate si sa abuzezi de statutul tau. Oprah este o femeie de succes si iata cum se comporta. 
Memorat
Alecs
Newbie
*

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 17


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #26 : Septembrie 24, 2013, 08:21:40 »

Da, intr-adevar nu a avut dreptate...s-a simtit ofensata, probabil si a reactionat urat. Nu o indreptateste nici statutul nici altceva.
Memorat
Dienuta
Newbie
*

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 5


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #27 : Septembrie 24, 2013, 08:21:42 »

Sa recunoastem, nu este vorba de niciun fel de discriminare aici...
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #28 : Septembrie 26, 2013, 09:34:16 »

Ioana Filipescu - Managing Director al Raiffeisen Investment Romania

Educatie: inginer industrie textilă - Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi.
EMBA la Ecole Nationale d'Administration (Paris) – una dintre cele mi bune scoli de stiinte politice din lume

Cariera profesionala a doamnei Filipescu a debutat cu pozitia de referent în direcţia care se ocupa de coordonarea tehnică pentru programe de finanţare internaţională precum PHARE sau cele derulate cu Banca Mondială şi BERD.
Interviul pentru ocuparea postului l-a sustinut chiar in ziua in care s-a maritat. Concursul era pentru juristi si economisti, dna Filipescu fiind insa de profesie inginer de industrie textila. Avantajul domniei sale a fost reprezentat de faptul ca stia limbile engleza, franceza, germana. Acest avantaj avea sa-i ofere noi posibilitati de avasare in cariera, in 1993 angajandu-se la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD).
Tot in aceasta perioadă, Ioana Filipescu a urmat, la Paris, Conservatorul Naţional de Arte şi Meserii şi apoi, în 1999, cunoscuta şcoală de administraţie ENA. După absolvire s-a întors la Bucureşti, la KPMG, unde a urcat toate treptele de la supervising senior pana la pozitia de director al departamentului de corporate finance, ajungand sa faca parte din echipa care a asigurat inclusiv consultanţa pentru vânzarea RoBank către grupul OTP.

În 2004 a plecat la Raiffeisen Investment România, ajungand in prezent unul dintre cei mai bine cotati bancheri de investitii locali. 

Ioana Filipescu are o experienţă semnificativă în domeniul serviciilor financiare, al farmaceuticelor şi al serviciilor medicale, precum şi în sectorul de utilităţi. Sub conducerea sa, Raiffeisen Investment Romania a asistat una dintre cele mai mari tranzactii private realizate in Romania, prin care asiguratorul francez Groupama a achizitionat in 2008 compania locala de asigurari Asiban, la o valoare a tranzactiei de 350 milioane euro.

Filipescu a oferit consultanţă, printre altele, în vanzarea Labormed Pharma, Groupama – Asiban şi Groupama - BT Asigurări, în vânzarea Proton Technologies.

Pentru domnia sa cea mai importanta calităte a unui şef de fond de investiţii este flexibilitatea, capacitatea de a nu te lăsa influenţat de şabloane.
Filipescu este membru al Fundatiei Romanian Business Leaders, care reuneste peste 50 de lideri de business din Romania.
Fundatia Romanian Business Leaders reuneste oameni de afaceri si manageri din Romania precum Mihai Marcu (CEO MedLife), Anca Harasim (director executiv AmCham), Dan Pascariu (presedinte al Consiliului de Supraveghere al UniCredit Tiriac Bank), Mihaela Perianu (CEO Aims Human Capital si Dale Carnegie Training), Sorin Axinte (asociat Glue Bucuresti), Lucian Butnaru (antreprenor, CEO ZebraPay), Dragos Dinu (asociat Link Resource).
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #29 : Septembrie 26, 2013, 09:34:56 »

Dana Cortina - Directorul general al Porsche Inter Auto Romania

După absolvirea Institutului Politehnic din Bucureşti, specializarea maşini termice / motoare, s-a angajat în 1995 ca asistent al directorului general la Daewoo Motor Austria (Viena), iar din 1998 a primit funcţia de manager proiect al Porsche Austria. Din 2002 cariera sa a continuat în România, mai întâi ca director executiv al Porsche România, din 2005 ca director general al aceleiaşi companii, iar din 2007 a preluat conducerea Porsche Inter Auto România. Cel mai dificil moment de până acum în carieră a fost acela în care a înţeles că pachetul managerial cuprinde şi "singurătatea alergătorului de cursă lungă". Există câteva momente de cumpănă în viaţa unui manager, povesteşte Dana Cortina, când trebuie "să iei o decizie dificilă şi, firesc, să-ţi asumi întreaga responsabilitate pentru consecinţele deciziei". Or, cu cât un manager urcă mai mult pe scara ierarhică, cu atât creşte şi gradul de complexitate al deciziilor şi al responsabilităţii asumate.

Nu sunt mulţi manageri români care au fost decoraţi de ţara de origine a companiei lor. Anul acesta Dana Cortina a primit de la statul austriac medalia de aur pentru servicii deosebite.

Project manager la început, om de legătură între Salzburg şi Bucureşti, apoi director executiv şi director general, Cortina e astăzi la conducerea celui mai mare dealer auto din ţară, Porsche Inter Auto România, importator şi distribuitor exclusiv pentru mărcile Bentley, Lamborghini şi Porsche în România. Compania comercializează şi automobile Volkswagen, Skoda şi SEAT.

Deşi lucrează mai ales cu bărbaţi în următoarea linie de management, Cortina spune că nu i-a plăcut niciodată să gândească în categorii de gen. „Într-o poziţie de management şi mai ales în perioadă de criză puternică, aşa cum e în industria noastră, caracteristicile necesare nu depind de gen. E vorba de  determinare, de capacitatea de a lua decizii foarte rapid, de multe ori radicale, instinctul de a simţi riscul din timp şi a-i contracara efectele, de viziune, strategie.”

 “Femeile au o capacitate de analiză şi autoanaliză puternică, la rece , privesc realitatea în faţă  cu mai puţin orgoliu.” Criza a fost un bun profesor, conform spuselor sale, dar  şi dur:  “Cel mai dificil era că luai nişte măsuri, dar nimeni nu îţi putea spune dacă sunt cele bune.” Rezultatul a fost însă fericit în cazul său, firma neavând niciun an cu rezultat negativ.
Managerul a lucrat dintotdeauna cu echipe multiculturale (coreeni, austrieci, români) şi mărturiseşte că nu a gândit niciodată  în categorii, pentru că a avut experienţe interesante şi mai puţin interesante cu toţi. „În muncă m-au ajutat disciplina pe care o aveam, dar şi flexibilitatea şi imaginaţia pe care le avem ca români”. Cortina vrea, de asemenea, să demonteze clişeele negative privind românii: „Am o echipă de oameni extrem de implicaţi şi de muncitori, care, atunci când a fost nevoie să pună osul la treabă, cum se spune, nu m-au întrebat niciodată de ore suplimentare.

Dana Cortina pune pret pe valori precum respectul de sine si fata de cei din jurul tau. Asumarea responsabilitatii e cel de-al doilea aspect extrem de important pentru domnia sa, dar si angajamentul. Munca cu oamenii este cea mai importanta componenta a activitatii sale, despre care marturiseste urmatoarele: « De multe ori ma confrunt cu un sentiment de teama, mai ales cand in fata mea sunt oameni tineri, pe care ii provoc la discutii, carora le arat si o alta perspectiva si pe care ii indemn sa gandeasca in afara sabloanelor. Simt responsabilitatea care imi revine. Le arunc o pietricica si cu ea sparg principiile sau ideile preconcepute pe care le au. Ii impulsionez sa gandeasca altfel, sa isi deschida mintea si sa priveasca jobul sau viata dintr-o alta perspectiva, pe care ei, uneori, o gasesc interesanta, ba chiar fascinanta. Dar e un joc periculos, pentru ca trebuie sa ai grija pana la capat cum ii insotesti si cum stai in spatele lor. Nu e suficient sa arunci pietricica si sa spui unui tanar: ceea ce faci tu in viata se poate si altfel, jobul tau poate fi facut altfel, priveste lucrurile altfel si apoi... sa il lasi singur. E periculos, s-ar putea sa nu se mai regaseasca in sine. De aceea, trebuie sa fiu atenta cate pietricele arunc si cat "sparg" cu ele din ceea ce aveau ei bine cristalizat in minte si daca fac lucrul acesta, ce pun la loc. N-ai voie sa lasi un gol! »
Memorat
Pagini: 1 [2] 3 4 5   In sus
 
Schimbă forumul:  

cron