star Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Pagini: [1]   In jos
Autor Subiect: Discriminari  (Citit de 5039 ori)
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« : Decembrie 19, 2013, 03:09:20 »

Scunzii pot fi buni politisti. Amenda care poate schimba conditiile de admitere in scolile militare

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/scunzii-pot-fi-buni-politisti-amenda-care-poate-schimba-conditiile-de-admitere-in-scolile-militare.html

Ministerul de Interne ar putea fi obligat sa scoata din grila de examinare a candidatilor la scolile si academia de politie limita minima de inaltime.


Propunerea vine din partea Consiliului pentru Combaterea Discriminarii, care precizeaza ca cei care-si doresc sa devina politisti nu ar trebui conditionati de inaltime. Mai mult decat atat, Ministerul de Interne a fost sanctionat.

Amenda de 1.000 de lei pe care Ministerul de Interne a primit-o de la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pleaca de la plangerea unei tinere din Pitesti care s-ar fi inscris la Scoala de Politie de la Campina.

Insa, a fost respinsa pentru simplul motiv ca nu indeplinea criteriul inaltimii. Pentru fete, inaltimea minima este de 1,65 metri, iar in cazul baietilor inaltimea minima fiind de 1,70 metri.

Tanara s-a plans la Consiliul pentru Combaterea Discriminarii, iar oficialii acestei institutii au ajuns la concluzia ca este o aberatie sa impui aceste limite de inaltime, in conditiile in care conteaza cum se comporta politistul in fata cetateanului, nu ce inaltime are.

Ministerul de Interne ar putea fi obligat sa scoata aceasta restrictie din conditiile de participare la concurs la scolile de politie si chiar la Academia de Politie.

Sactiunea nu este definitiva, Ministeul de Interne avand posibilitatea sa o conteste la Curtea de Apel.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #1 : Decembrie 19, 2013, 03:12:44 »

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/secretarul-de-stat-pentru-minoritati-este-cercetat-pentru-declaratii-la-adresa-minoritatii-romilor.html

Secretarul de stat pentru Minoritati este cercetat pentru declaratii la adresa minoritatii romilor

Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) a fost sesizat de mai multe ONG-uri privind declaratiile facute de secretarul de stat din Ministerul Educatiei Kiraly Andras György.

Acesta a afirmat ca nu si-ar trimite copilul la o scoala unde ponderea romilor este semnificativa.

European Roma Rights Centre (ERRC), Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii - Romani Criss, Agentia de Dezvoltare Comunitara "impreuna" si Policy Center for Roma and Minorities "isi exprima profunda indignare fata de recentele declaratii ale domnului Király András György, secretar de stat pentru Minoritati in Ministerul Educatiei, privind educatia copiilor romi si eforturile de a asigura calitatea educatiei minoritatilor etnice si nationale in Romania", se arata intr-o scrisoare a celor patru ONG-uri adresata ministrului Educatiei Remus Pricopie, dar si CNCD.

Totodata, organizatiile semnatare au trimis scrisoarea si comisarilor europeni pentru Justitie, Viviane Reding, pentru Educatie, Androulla Vassiliou, si pentru Drepturile Omului, Nils Muižnieks.

Potrivit surselor citate, in data de 20 septembrie 2013, Kiraly Andras György a declarat in presa ca nu si-ar trimite copilul la o scoala unde ponderea romilor este semnificativa.

"Trebuie sa intelegem si faptul ca parintii doresc unitati scolare unde este ordine, unde este disciplina si unde se mai si invata. Este o problema generala, iar referitor la acele unitati unde ponderea romilor este semnificativa, daca este delasare, daca este debandada, bineinteles ca nici eu nu mi-as lasa copilul acolo", a spus secretarul de stat.

"Departe de a recunoaste rolul prejudecatilor majoritatii in problema segregarii scolare a romilor, domnul secretar de stat pare a-si asuma aceste atitudini, rationalizand segregarea si blamand exclusiv comunitatea roma si copiii romi. Aceste declaratii larg mediatizate constituie discriminare directa si sunt de natura a contribui la perpetuarea unor stereotipuri negative, conform carora, romii in general, ar fi caracterizati de dezordine si lene, iar copiii romi nu ar vrea sa invete.

Acest tip de asertiuni cu caracter general constituie o regretabila contributie a unui inalt demnitar al statului roman, responsabil de problematica educationala in domeniul minoritatilor, in virtutea functiei ocupate, la consolidarea atitudinilor prejudiciante fata de romi", arata reprezentantii celor patru ONG-uri.

Organizatiile semnatare considera totodata necesara delimitarea Ministerului Educatiei fata de pozitia exprimata de secretarul de stat pentru Minoritati, precum si "precizarea clara a angajamentelor si intentiei ministerului de a depune in continuare eforturi in cooperarea cu societatea civila si comunitatile de romi in vederea asigurarii incluziunii sociale si a unui invatamant de calitate si nediscriminatoriu pentru copiii romi", se mai arata in documentul citat.

Scrisoarea ONG-urilor, inregistrata marti la CNCD, va fi analizata ca sesizare, a precizat presedintele consiliului, Csaba Asztalos.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #2 : Decembrie 19, 2013, 03:29:15 »

http://discriminare.md/un-liceu-din-capitala-risca-o-amenda-de-9-mii-de-lei-pentru-ca-a-discriminat-o-eleva-cu-dizabilitati/

Liceului Profesional nr.1 din mun. Chișinău riscă o amendă de 9 mii de lei pentru că a discriminat și a hărțuit o elevă pe criteriul de dizabilitate și originea sa socială de copil orfan. Decizia a fost anunțată azi de membrii Consiliului pentru prevenirea și eliminarea discriminării.

Viorica Dobândă, directorul Liceului Profesional nr1 din Chișinău se face vinovată de discriminarea și victimizarea elevei pentru că a fost exmatriculată, fără a i se întrocmi un plan individualizat de educație, având o dizabilitate intelectuală.

Pe numele Liceului Profesional nr.1 din mun. Chișinău și a directorului instituției, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării a întocmit un proces-verbal privind comiterea contravenției Codului Contravențional al R. Moldova, și anume discriminarea la oferirea accesului la instituţiile de învăţămînt de orice tip şi nivel; în procesul educaţional.

Totodată, pentru încurajarea victimizării și pentru refuzul de a acomoda tinerei un plan rezonabil de educație, Viorica Dobândă, directoarea instituției riscă o amendă de 350 u.c., ceea ce constituie 7 mii de lei. Decizia și materialele dosarului au fost expediate în instanța de judecată.

Ursu Valentina a absolvit gimnaziul din satul Rîșcova rl. Criuleni. În 2012, Valentina Ursu a decis să se înmatriculeze la Liceul Profesional nr. 1 Buiucani la specialitatea recepționer la hotel. Ea a trecut concursul în baza notelor din documentul de absolvire și a depus toate documentele cerute, inclusiv certificatul de invaliditate.

Directoarea instituției nu a dorit să o accepte, auzind ca este cu dizabilități. “Directoarea a zis mamei că eu sunt bolnavă psihic și ea nu mă primește” explică Valentina Ursu. Aceasta din urmă a fost trimisă de directoare și sora medicală la policlinica ”Pro Sano” pentru consultație la neuropatolog. În cele din urmă, Valentina a fost înmatriculată în august 2012. Conform petiționarelor, Valentina Ursu ” cu mari greutăți a primit odaie în cămin” unde a fost cazată cu încă 5 fete. Valentina spune că directoarea refuza categoric să-i ofere un loc în cămin.

Petiționarele de asemenea susțin că colegele de cameră o badjocoreau, o puneau sa le spele vesela dupa ce ele mâncau, nu îi permiteau sa manince la masa, au insultat-o, luînd-o în derîdere pentru că este orfană și o amenințau cu violență fizică. Una din acestea ar fi lovit-o pe Valentina cu o palmă peste față, cu altă ocazie a lovit-o cu un picior încălțat în spate.

Reprezentanții Liceului profesional nr1

Reprezentanții Liceului profesional nr1
De cealaltă parte, reclamatul a indicat acțiunile administrației Liceului și a cadrelor didactice cu care contacta fosta elevă, că acestea fiind absolut corecte și legale. Potrivit școlii, la finele anului 2012-2013, Valentina a rămas corigentă la trei discipline: matematică, fizică și istorie. A avut 182 de absențe, dintre care 68 – nemotivate.

”Rezultatul nesatisfăcător al anului școlar a fost unicul motiv al exmatriculării elevei, decizie luată de către Consiliului Profesoral al Liceului Profesional nr. 1, în conformitate cu art. 45 și art. 58 al Regulamentului privind organizarea și funcționcarea liceelor profesionale”.

Membrii Consiliului consideră că administrația liceului nu a avut nici un împiediment pentru a adapta curricula și testele la necesităţile speciale ale minorei. Mai mult, din ziua admiterii știau despre dizabilitatea tinerei în baza documentelor prezentate de tutorele fetei și concluziile specialiștilor de la clinica unde Valentinei Ursu i s-a sigerat să se adreseze.

Membrii Consiliului mai constată că nu au fost împiedimente nici la oprirea violențelor verbale și fizice față de Valentina Ursu din partea colegelor, oferirea unei odăi în cămin chiar de la începutul anului de studii, a mobilierului potrivit stării sănătății minorei, asigurarea respectului pentru demnitatea acesteia.

Le cererea Consiliului, Liceul profesional Nr. 1 trebuie să o repună în drepturi pe minora Valentina Ursu pentru a fi restabilită la studii, unde să îi fie asigurate măsurile de acomodare rezonabilă privind procesul educaţional şi cazarea acesteia.

Totodată, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării cere Ministerului Educației să intenteze o procedură disciplinară în privința dnei Ludmila Erușevschi, director adjunct instruire și a dnei Veronica Bîrcă, director adjunct educație.

Consiliul i-a solicitat Ministerului Educației să ia măsuri imediate pentru prevenirea și eliminarea discriminării în intituțiile de învățămînt de orice nivel față de copii în baza oricărui criteriu protejat de discriminare menționat în Legii nr. 121 privind asigurarea egalității și în alte acte normative a R. Moldova.

În special, se recomandă să se includă în proiectul Codului Educației al R. Moldova prevederi care să reflecte constatările din această decizie. Timp de zece zile, Ministerul Educației trebuie să informeze Consiliul despre măsurile întreprinse.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #3 : Decembrie 19, 2013, 03:30:15 »

http://discriminare.md/persoanele-discriminare-in-campul-muncii-pot-fi-asistate-gratuit-in-instanta-de-judecata/


Persoanele discriminare în câmpul muncii pot fi asistate gratuit în instanța de judecată

Centrul de Resurse Juridice din Moldova (CRJM) va fi reprezentarea victimelor discriminării în câmpul muncii în instanța de judecată și în fața altor instituții competente.

Potențialii reclamanți vor fi reprezentați în instanțele de judecată sau în fața Consiliului pentru Prevenirea și Combaterea Discriminării și Asigurarea Egalității pe diferite criterii protejate, în special (dar nu exclusiv) limba, starea sănătății, genul, orientarea sexuală, vârsta, etnia, naționalitatea.

Cazurile se pot referi atât la procedura de angajare, executarea contractelor de muncă, cât și la procedura la concediere. CRJM va reprezenta gratuit până la 10 potențiale victime de discriminare. Cauzele care vor fi puse pe rol pe durata derulării proiectului vor fi reprezentate și după încheierea proiectului, până la epuizarea căilor de recurs interne.

În cazul în care Vă considerați victima unui caz de discriminare în câmpul muncii, puteți să utilizați posibilitatea oferită de CRJM de reprezentare gratuită în instanța de judecată și în fața Consiliului pentru Prevenirea și Combaterea Discriminării și Asigurarea Egalității. Persoana de contact în cadrul CRJM este Sorina Macrinici, avocat, e-mail: sorina.macrinici@crjm.org; tel.: (022) 84 36 01.

Proiectul „Analiza fenomenului discriminării în câmpul muncii în Republica Moldova”, se realizează cu sprijinul financiar al Fundației Soros-Moldova.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #4 : Decembrie 19, 2013, 03:33:40 »

http://discriminare.md/nu-l-a-lasat-sa-se-joace-cu-alti-copii-din-cauza-dizabilitatii-mintale/

Tatiana Chicu este mama unui copil cu dizabilități mintale. Nichita, la cei 5 ani, este foarte jucăuș și îi salută pe toți cei care îl privesc, doar că nu poate să vorbească. Îi place să se joace alături de alți copii, însă uneori este discriminat.

S-a întâmplat acum câteva luni la un complex de agrement din Chișinău. Se descălțase să treacă în sala de agrement pentru copii însă i s-a spus că aici nu este loc pentru el.

Tatiana, cum s-a întâmplat că lui Nichita i s-a refuzat accesul la o cameră de joacă pentru copii?
Am mers la o sărbătoare cu mai multe familii. În acel complex era și o sală de joacă pentru copii. Am decis să mergem cu copiii pe o oră să se joace, să mai alerge. Când a ajuns rândul lui Nichita, a fost refuzat, cu ceilalți nu erau restricții. Am fost foarte mirată să aud că nu-l acceptă în cercul de copii. ”Singură știți care este cauza, nu primim astfel de copii în sală”, mi-a replicat educatoarea. Mi-au ieșit lacrimile, pentru că Nichita deja se dezcălțase.

În acele momente, ce ați simțit când copilului Dvs nu i s-a permis să se bucure de aceleași drepturi?
Eu nu fac diferență dintre copilul meu și alții. M-am simțit foarte prost. (Tatiana plânge) Nu am insistat să cer explicații în scris. Am mers la alte distracții, unde Nichita s-a jucat cu căluți, mașini. Mereu se uita la ceilalți copii pentru că nu îi era interesant să se joace de unul singur.

Educatoarea a înțeles vreodată cum e să ai un copil cu dizabilități?
Cred că nu. S-a gândit la sine ca să nu aibă o responsabilitate în plus, pentru că de fapt, trebuie să fie atentă și să-i monitorizeze. I-a fost mai confortabil să ne refuze.

Credeți că este o nedreptate că unii au oporunități mai puține decât alții?
Da, nimeni nu este asigurat că copilului ei nu i se va întâmpla niciodată că va avea vreodată o dizabilitate. Nu trebuie să facem diferență dintre copiii cu nevoi speciale și cei sănătoși. Copilul face ceea ce vede la părinți, iar atunci riscăm ca tinerii să preia acest model discriminatriu. De vină sunt maturii, cmportamentul cărora poate fi prealut de alții.

Când ați identificat că Nichita are o dizabilitate?
La un an jumătate nu mergea, ne-am adresat la un neurolog, pentru că alți copii de vârsta lui deja mergeau. Trebuia să aibă o dezvoltare mult mai avansată. M-am adresat la un specialist, am urmat un curs de tratament, însă nu vedeam niciun efect. L-am dat mai api la o grădiniță obișnuită timp de două luni. Am observat că era foarte stresat, plângea și am înțeles că nu este un mediu potrivit pentru el. Nu se simțea confortabil.

Ați încercat să discutați cu educatoarea?
O remuneram cu câte 200 de lei ca să fie atentă să nu fie lovit. După asta, am apelat la altă instituție specializată cu dizabilități mintale.

Nichita Chicu

Nichita Chicu
Și aici cum se descurcă?
Nu este stresat, se joacă cu copiii, merge cu plăcere, nu mai plânge. Aici toți copiii sunt de diferite vârste. Totuși, nu sunt satisfăcută, mă așteptam la un rezultat mai bun, pentru că aveau logopezi, dar am observat că nici aici nu se ocupă cu el pe deplin.

Să înțeleg că aveți așteptări mari de la o grădiniță specializată?
Probabil că sunt altele mai bune, vom vedea. Din vară aș vrea să găsesc totuși o grădiniță fără nevoi speciale ca să ne pregătim de școală și să fie integrat mai ușor în societate. Sper să-mi reușească. Sunt mulți copii și părinți care își schimbă atitudinea.

Ce ar trebui să înțeleagă orice cetățean când interacționează cu copii cu dizabilități?
Să nu ne privească diferit, ar trebui să înțeleagă că oricui i se poate întâmpla acest lucru. Orice părinte își iubește la fel copilul.

Cât de des se întâmplă să fiți discriminați?
De obicei, mergem cu copilul în mașină, dar când mergem în transportul public, se uită foarte caraghios. Când mergem la medic, de obicei mă întreabă dacă am soț.

Credeți că despre problemele copiilor cu nevoi speciale se vorbește suficient?
Cred că da, chiar și legea anti-discriminare a fost votată, dar altceva e că nu se acționează, nimic nu se soluționează. Dacă fiecare cetățean va înțelege că orice copil trebuie respectat, vom fi priviți altfel.

Aveți speranța că după adoptarea Legii Egalității ceva se va schimba?
Nu prea. Dacă va exista un caz concret, nici sancțiunea nu va ajuta mult ca oamenii să-și schimbe percepțiile, pentru că Legea a fost adoptată la insistența UE, nu a autorităților noastre. Sper totuși că dacă ne vom adresa, vor fi cel puțin sancționați, dar sunt mulți părinți care tac din simplul motiv că nu văd vreo schimbare.

Cum îl vedeți pe Nichita peste 10 ani?
La o școală obișnuită, îi place să citească, să învețe, să aibă mulți prieteni, este comunicabil, deștept, sănătos, puternic și vreau să se descurce singur, să fie iubit și apreciat de cei din jur.

NOTĂ: Din acest an, Guvernul Republicii Moldova va aloca bani pentru remunerarea a 179 de asistenţi personali. În țara noastră sunt peste nouă mii de copii şi adulţi cu dizabilităţi severe care au nevoie de asistenţă individuală. La angajarea în funcţia de îngrijitor individual, prioritate vor avea membrii familiei din care face parte persoana cu nevoi speciale. Un asistent personal va primi un salariu de 800 de lei.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #5 : Ianuarie 17, 2014, 10:19:25 »

http://discriminare.md/permisele-de-conducere-pentru-persoanele-cu-dizabilitati-sunt-o-raritate/


Permisele de conducere pentru persoanele cu dizabilități sunt o raritate

Ion Balan de 27 ani din satul Ștefănești, raionlu Florești, a devenit un adevărat model pentru persoanele cu dizabilități din Moldova odată ce s-a văzut așezat în fața volanului cu acte în regulă. Inițial, nu avea dreptul să frecventeze cursurile auto pentru că a așteptat timp îndelungat până specialiștii de la Comisia de examinare medicală să-i eliberase, așa cum prevede Legea, o adeverință medicală necesară.

Obţinerea permisului de conducere a fost mult mai dificilă decât se aştepta. Juriștii de la Centrul de Asistență Juridică pentru Persoane cu Dizabilități l-au susținut să se adreseze Ministerului Sănătății. Doar după o reexaminare medicală, Ion a fost declarat ”apt” și admis la cursurile de instruire.

Potrivit juristului Ion Cibotărică, persoanele cu dizabilități mai sunt considerate periculoase de a conduce mașina, deși Legea cu privire la incluziunea socială a personelor cu dizabilități le garantează dreptul la servicii de transport.

”Cauza discriminării persoanelor cu dizabilități este atitutdinea indiferentă a societății față de persoanele cu dizabilități, unde de multe ori, sunt privite ca pe o povară, fapt ce îi determină să stea acasă, izolați de restul lumii și cu o pensie sub minimum de existență”, afirmă Cibotărică.

Activiștii sunt însă optimiști că prin modificări legislative vor reuși să responsabilizeze medicii cu privire la eliberarea unui certificat medical pentru persoanele care doresc să conducă mașina. Centrul de Asistență Juridică pentru persoanele cu dizabilități vrea să determine ca autoritățile să devină mai receptive în ceea ce privește acomodarea rezonabilă pentru serviciile de transport.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #6 : Ianuarie 31, 2014, 10:27:01 »


Peste șapte mii de copii cu dizabilități intelectuale mai rămân segregați în școli

Departe de civilizație, copiii de la Nisporeni spun că au trecut printr-o experiență chinuitoare când învățau de rând cu ceilalți copii într-o școală obișnuită. Majoritatea dintre aceștia își găsesc refugiu într-o instituție specializată. Chiar și pereții unei școli care îi izolează de restul celorlalți copii le oferă mai multă siguranță și protecție.

Ascunşi de ochii lumii şi fără şanse minime de a se integra în societate, circa 5 mii de copiii cu dizabilități din Moldova, dintre care și cu dizabilități intelectuale, sunt sortiți să trăiască într-o lume separată.

Mii de copii cu dizabilităţi nu au mers nici în acest an la şcoală. Potrivit Ministerului Educaţiei, din cei 15 mii de copii cu nevoi speciale, şapte mii stau acasă, cu familiile lor. Şcolile obişnuite la care urmează să meargă copiii cu dezabilităţi intelectuale încă nu sunt pregătite, spun specialiștii de la școlile auxiliare.

La Nisporeni, spre exemplu, administrația acestor școli se opune reformei privind incluziunea socială din motive de siguranță. Pedagogii, care le-au fost aproape tot acest răstimp, nu mai doresc să-i dea pe mâinile celor care nu le înțeleg soarta sau nevoile de bază.

Situație similară și la Bălți, unde doi copii au fost nevoiți să revină în instituția unde au învățat anterior, pentru că erau supuși discriminării din partea celorlalți semeni. Acolo unde trebuiau să se simtă egali și integrați, nu au găsit decât o atmosferă neprietenoasă.

”De fapt, au fost integrați doar câțiva copii cu deficiențe intelectuale ușoare, dar s-au întors din câteva motive. Una din acestea este că copiii nu au reușit să asimileze programul de studii sau nu se simțeau destul de conformtabil din punct de vedere emoțional. În clasa a V-a unde predau, un elev s-a dezis să meargă la școală după două luni de studii, iar mama lui a decis sa-l țină acasă”, afirmă Ina Băbinescu defectolog, școala auxiliară din Bălți.

 Reforma din învăţământ provoacă discuţii în contradictoriu. Potrivit cadrelor didactice, şcolile din sate nu sunt pregătite să înmatriculeze elevi cu dizabilităţi. Şi asta deoarece nu dispun de săli special amenajate şi nici de cadre pregătite care ar putea să le acorde asistenţa necesară acestor copii.

Frustrările care îi mai încearcă pe specialiștii de la școlile auxiliare sunt perfect înțelese de cei care implementează reforma în învățământ. Potrivit experților de la CCF-Moldova, interesul copilului de a avea deprinderi de viață ar trebui să fie mai valoros decât rezistența unor școli de a scăpa de o povară.

Incluziunea socială a copiilor cu dizabilități intelectuale rămâne pe seama câtorva organizații neguvernamentale, cum ar fi CCF-Moldova. În ultimii ani, specialiștilor de aici le-a reușit să integreze 400 de copii cu nevoi speciale, în rezultatul închiderii a două școli speciale din Țarigrad, Drochia și Sărata Nouă, Leova. Ala Nosatâi, manager de programe, consideră că este inevitabilă pregătirea unui mediu prietenos astfel încât acești copii să se simtă în largul lor și să nu fie stigmatizați de semeni.

Specialiștii de la școlile auxiliare mai rămân sceptici în privința închiderii acestor școli pentru că nici pedagogii, nici societatea nu este pregătită să accepte copii cu dizabilități intelectuale. Astfel, provocările de a-i aduce pe micuți la aceeași bancă cu copiii sănătoși mai pun bariere în procesul de integrare.

Până la finele anului 2020, Ministerul Educației își propune să închidă toate celelalte 14 școli auxiliare rămase în republica Moldova. Este un process ireversibil, spun experții, chiar dacă multe școli auxiliare mai opun rezistență în acest sens.

Puțini părinți decid să-și dea odraslele la școală, însă abia după câțiva ani pot să observe mai multă lumină în ochii copiilor cu dizabilități, care au reușit totuși să găsească un mediu potrivit în școala comunitară.

Deși directorii școlilor auxiliare optează totuși pentru separarea copiilor cu nevoi speciale într-o instituție care să le ofere micuților mai multă atenție și sprijin didactic, mulți elevi din școlile comunitare sau obișnuite par a fi deschiși cu aceștia.

În ultimii cinci ani, peste 5000 de copii instituţionalizaţi în internate şi şcoli auxiliare au fost integraţi în familii şi în comunitate, în cadrul unei ample reforme de dezinstituţionalizare a copiilor. Peste 7 mii de copii încă mai aşteaptă să li se creeze șanse egale pentru studii.



Memorat
Alecs
Newbie
*

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 17


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #7 : Februarie 19, 2014, 01:44:38 »

Consider că în ceea ce privește discriminarea s-au făcut deja numeroase progrese în plan social dar și profesional. Asta pentru că mentalitatea oamenilor a dezvoltat mai multă rațiune. Din punct de vedere rasial cred ca ea va putea fi combătută aproape total într-o bună zi, dar în ceea ce privește sexualitate, este foarte greu, pentru că implică religia, genetica, psihologia, fiecare cu păreri diferite.
Memorat
Alecs
Newbie
*

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 17


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #8 : Februarie 19, 2014, 01:44:41 »

Încercând să păstrez un raport echilibrat religie-știință, se spune că “Toți suntem egali în fața lui Dumnezeu”. Și cu toate acestea oamenii nu se nasc egali, nu trăiesc egal, însă au ceva egal – accesul la informație, prin liberul arbitru. Este singurul lucru care face diferența. Faptul că cineva termină o facultate, iar celălalt liceu nu contează așa de mult pe scară mai înaltă, ci ceea ce lasă în urmă.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #9 : Februarie 26, 2014, 12:37:09 »


Evreii din Tighina cer să li se întoarcă sinagoga unde activează o școală de box

O școală de box într-o sinagogă din Tighina! Comunitatea evreească este alertată și supărată pe autoritățile locale care nu depun nici un efort pentru a restitui proprietatea unei vechi sinagogi unde să se poată ruga, relatează Canal Regional. Evreii sunt nevoiți să se roage și să se întrunească într-o clădire care riscă să vie avariată.

Autoritățile par să fi găsit o soluție, de a strămuta școala într-o altă clădire și de a le întoarce evreilor sinagoga. Potrivit lui Leonid Tkaciuk, șef-adjunct al Consiliului orășănesc din Tighina, clădirea unde poate fi strămutată școala de box, la fel necesită reparații, care se estimează la circa 100 mii USD. Asta pentru că actuala sinagogă a fost reparată din contul investițiilor publice.

Cu toate acestea, comunitatea evreească crede că problema nu poate fi rezolvată din cauza reticenței autorităților locale. Mihail Tilcinskii, liderul comunității evreiești din Tighina, a declarat că autoritățile locale nu sunt interesate să soluționeze această problemă. ”Pentru reparația alte clădiri unde să fie dislocată școala de box este necesară o investiție de circa 100 mii USD, însă aceste alocații sunt puse pe umerii comunității evreiești”, a afirmat Tulcinskii.
Memorat
TotiEgali
Administrator
Full Member
*****

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 171


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #10 : Februarie 27, 2014, 08:23:20 »


Discriminare fiscală: cum se încalcă dreptul angajaţilor la libera circulaţie în UE

Comisia Europeană a anunţat, recent, că vor fi examinate reglementările fiscale din toate ţările membre pentru a se asigura că cetăţenii europeni mobili nu sunt discriminaţi de sistemele de taxare, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Potrivit CE, mobilitatea lucrătorilor a fost identificată ca fiind unul dintre factorii esenţiali care pot stimula creşterea economică şi ocuparea forţei de muncă în Europa.

Astfel, se estimează că PIB-­ul ţărilor UE-15 a crescut cu aproximativ 1 % pe termen lung, ca rezultat al mobilităţii care a urmat celor două valuri de extindere: 2004 şi 2007.

Cu toate acestea, obstacolele fiscale constituie în continuare unul dintre factorii principali care îi descurajează pe cetăţenii UE să plece din statul lor de origine pentru a-şi căuta un loc de muncă într-un alt stat membru. Obstacolele fiscale pot apărea fie în statul de origine, fie în noul stat de reşedinţă.

Prin urmare, pe parcursul anului 2014, Comisia va efectua o evaluare detaliată a regimurilor fiscale ale statelor membre, pentru a stabili dacă ele generează dezavantaje pentru cetăţenii mobili din IE.

În cazul în care se va constata existenţa unor discriminări sau a unor încălcări ale libertăţilor fundamentale ale UE, Comisia le va semnala autorităţilor naţionale şi va insista să se efectueze modificările necesare. Dacă problemele persistă, Comisia va declanşa împotriva statelor membre în cauză procedurile de rigoare ca urmare a constatării neîndeplinirii obligaţiilor.

“Reglementările UE sunt clare: toţi cetăţenii UE trebuie să fie trataţi în mod egal în cadrul Pieţei Unice. Nu pot exista discriminări, iar dreptul lucrătorilor la liberă circulaţie nu trebuie compromis. Este datoria noastră faţă de cetăţeni să asigurăm faptul că aceste principii sunt reflectate în practică, în toate reglementările fiscale ale statelor membre”, a declarat Algirdas Šemeta, Comisarul pentru impozitare şi uniune vamală, audit şi antifraudă.

Executivul european va examina şi va evalua dacă cetăţenii UE care au reşedinţa într-un alt stat membru decât cel din care provin sunt penalizaţi şi impozitaţi mai sever ca urmare a mobilităţii lor, fie în ţara de origine, fie în cea în care au ales să se mute.

Conform CE, cetăţenii europeni pot fi dezavantajaţi fiscal din cauza locului unde se află investiţiile sau activele lor, a locului unde află contribuabilul sau din cauza simplei schimbări a reşedinţei, în ceea ce priveşte contribuţiile la schemele de pensii, primirea pensiilor sau transferul pensiilor şi a capitalului aferent asigurării de viaţă. Dezavantajaţi fiscal pot fi şi cetăţenii care desfăşoară activităţi independente în alt stat. Totodată, în unele situaţii muncitorilor mobili li se refuză aplicarea unor deduceri fiscale sau a unor avantaje fiscale.

Ţinând cont de aceste aspecte, Comisia va examina situaţiile mai multor categorii diferite de cetăţeni UE: muncitori, persoane care desfăşoară activităţi independente sau pensionari. Printre propunerile lansate până acum de Comisie pentru a facilita mobilitatea europenilor se numără şi eliminarea dublei impozitări.
Memorat
Pagini: [1]   In sus
 
Schimbă forumul:  

cron